۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳

مهر گزارش می دهد؛

خروش ضد استکباری در بلاد عالمان و عارفان/ شاهرود حماسه ساز شد

خروش ضد استکباری در بلاد عالمان و عارفان/ شاهرود حماسه ساز شد

شاهرود - مردم شاهرود دیار عالمان و عارفان با حضور پر شور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، فریاد خشم ضد استکباری را به گوش جهانیان رسانده و نشان دادند با گذشت ۳۶ سال هنوز با وحدت در صحنه انقلاب حاضرند.

به گزارش خبرنگار مهر، راهپیمایی ۲۲ بهمن صبح چهارشنبه با حضور آحاد ملت شهید پرور شهرستان شاهرود با فریاد های «الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و ...» از میدان جمهوری آغاز و هر لحظه به تعداد جمعیت افزوده می شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی یک صدا دنیا را به مقابله با خود فرا خوانده و نشان دادند اگر چه سال ها از جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی می گذرد ولی همچنان آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا مثل روزهای اول انقلاب در دل ها زنده است.

اتحاد، همدلی، ایثار، محبت و ...، میان مردم ایران، همه ریشه در انقلاب دارد و مردم به خوبی امروز تمام خصلت های انسانی را به مقابله با تهاجمات نرم دشمن فرستادند و با شعارهای «نه سازش، نه تسلیم نبرد تا پیروزی»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فرانسه»، «اماما، اماما راهت ادامه دارد»، «انرژی هسته ای حق مسلم ماست»، «نه تحریم نه ذلت مذاکره با عزت»، «ما ملتی بصیریم سازش نمی پذیریم»، «ما ملتی بیداریم از آمریکا بیزاریم»، «لبیک یا محمد، لبیک یا رسول الله»، «ما ملت رها شده ز بندیم با همه فتنه گران می جنگیم» به استکبار جهانی فهماندند اگر بخواهند می توانند، همانطور که در تمام سال های تحریم بعد از انقلاب توانستند.

راهپیمایی مردم شاهرود در 22 بهمن

جریان انحرافی داعش دست آموخته و ساخته صهیونیزم جهانی است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تاکید بر این که مردم ایران هنوز پای ارزش ها و آرمان های انقلاب ایستاده اند گفت: این حضور امسال پر رنگ تر از سال های گذشته است چرا که استکبار دو عنصر جدید و اتفاق مهم را شکل داد که خشم ملت ایران را هزارمین بار برای خود خرید.

کاظم جلالی با یادآوری ایجاد جریان انحرافی و غیر اصیل داعش در اسلام توسط استکبار و ایادیش در منطقه افزود: پول های کثیف کشورهای غربی و آمریکا پشت پرده حمایت از این گروه تکفیری آدمکش است که هیچ ربطی نه با اسلام نه با مسلمانان جهان ندارد.

وی شکل گیری این حرکت ناپسند و مذموم را در دستان صهیونیزم و داعشی ها را دست پرورده آن ها دانست و خاطر نشان کرد: اسلام دین رحمت، عطوفت، مهربانی و اخلاق است، پیامبر ما آمد تا مکارم اخلاق را در دنیا احیا کند، با اخلاقش مبارزه کرد ولی دشمن امروز با راه اندازی این گروه انحرافی چهره زشتی از اسلام برای مردم خودش به نمایش گذاشته است.

توهین به پیامبر مقدمه فروپاشی تمدن لیبرال دموکراتیک غربی ها

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را توهین استکبار به بیش از دو میلیارد مسلمان دنیا معرفی و تصریح کرد: غربی ها با این کار توحش خود را نشان دادند، کسانی که توهین به هولوکاست را بر نمی تابند و قطعنامه صادر کرده، بزرگنمایی می کنند و به وضوع دروغ های بزرگی می گویند که کسی نزدیک هولوکاست نشود به خود اجازه می دهند به پیامبر مسلمانان توهین کنند.

وی توهین به پیامبر را مقدمه فروپاشی تمدن لیبرال دموکراتیک غربی ها خواند و اذعان داشت: ملت مسلمان ایران ایستاده است و نمی گذارد شما با جریان سازی، فتنه گری و مسلمان کشی به اهداف شوم خود دست یابید.

راهپیمایی مردم شاهرود در 22 بهمن

تاکید رهبر بر تک مرحله ای بودن مذاکرات، غیر قابل اعتماد بودن غربی ها را به دنیا ثابت کرد

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایـران با پارلمان اروپا، به غرب و آمریکا گوشزد کرد از آن زمان که امام آمد و هیمنه پوشالی شما را در هم شکست دیگر صحنه دنیا تسلیم شما نیست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر یک مرحله ای انجام شدن مذاکرات هسته ای با هوشمندی و درایت به تیم مذاکره کننده و دنیا گفت غربی ها مورد اعتماد نیستند.

جلالی از تعلیق به تعطیلی در آمدن نیروگاه ها، از غنی سازی ۲۰ درصد افول به پنج درصد و جلوگیری از غنی سازی، شبهه پراکنی برای تعطیلی نیروگاه های هسته ای ایران را ترفند های دشمن در مذاکرات معرفی کرد و اظهار داشت: سه شرط رهبر یعنی مذاکرات شفاف و تک مرحله ای، مبتنی بر منافع ملی و حفظ حقوق هسته ای ایران همان چیزی است که ملت ایران می خواهند.

وی در پایان از دولتمردان و مسئولان خواست شاهرود را پررنگ تر ببینند و نگاه قویتر و مبتنی بر عدالتی نسبت به مردم این شهرستان داشته باشند و ادامه داد: فرودگاه شاهرود از این هفته با چهار پرواز آغاز به کار کرده و شرکت کک هم با بسته شدن قرار داد با چینی ها تا ۳۶ ماه آینده به بهره وری کامل خواهد رسد.

همگامی و همدلی مردم با روحانیت عامل موفیقت مبارزات انقلابی بود

امام جمعه شاهرود هم در حاشیه برگزاری راهپیمایی پر شور ۲۲ بهمن با یادآوری نقش روحانیت و نقطه اتکای ملت ایران در دوران سخت انقلاب عنوان کرد: حضور روحانیان در عرصه های مختلف علمی، جهادی، سیاسی و استراتژیک همچنان به قوت خود باقی مانده و باید به همت مردم و مسئولان قوی تر هم شود.

حجت الاسلام محمود ترابی راهنمایی ها، همگامی ها، همدلی های مردم و روحانیان قبل و بعد از پیروزی انقلاب را عامل موفقیت دانست و اذعان داشت: هر جا روحانیت در صحنه سیاسی و اجتماعی جامعه حضور فعال داشتند پیروز عظیم بدست آمد و هر جا نقش روحانیان نادیده گرفته شد فرصت ها سوخت و از بین رفت.

وی تاریخ را گواه این مطلب معرفی و ابراز داشت: امام خمینی (ره) به خوبی این نکته حساس را دریافته بود و با ایجاد پیوندی مستحکم میان مردم و روحانیت توانست اتحادی پدید آورد که در دل آن همه محدودیت های رژیم ستم شاهی باز هم به ثمر نشسته و میوه انقلاب را بپروراند.

راهپیمایی مردم شاهرود در 22 بهمن

راهپیمایی ۲۲ بهمن همان مشت محکمی است که امام میخواست بر دهان آمریکا بکوبد

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان این مطلب که روحانیت در زمان تاریک و سیاه ستمشاهی در مساجد پایگاه های انقلابی تشکیل داده و می توان گفت روحانیان و مساجد اولین جایگاه های جوانه زنی انقلاب هستند اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس هم روحانیان توانستند به خوبی نقش خود را ایفا کرده و بی شمار شهدای روحانی از سراسر کشور گواه این مدعاست.

ترابی حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را همان مشت محکمی دانست که امام فرمود بر دهان آمریکا خواهد کوبید و ادامه داد: سربازان امام که آن زمان در گهواره بودند امروز به میدان های علمی راه پیدا کرده اند و دشمن از همین هراس دارد و سعی می کنند این نسل را از انقلاب و آموزه های آن دور کند.

وی با تاکید بر شناساندن انقلاب به سربازان امروزی امام بیان داشت: جوانان ما امروز در عرصه های مختلف گام های ارزشمندی برداشته اند و امیدواریم به برکت اسلام و انقلاب حاکم بر این آب و خاک این موفقیت ها ادامه داشته باشد.

بیداری ملت مسلمان در جای جای دنیا ناشی از انقلاب ایران است

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود نیز در این گفتگو با اشاره به اهمیت شناساندن انقلاب و آرمان های امام راحل به نسل جدید برای تداوم و بقای آن گفت: نسل جدید هدف تهاجم فرهنگی دشمن و دور شدن از ارزش های ایمانی، اعتقادی انقلاب هستند و اگر مسئولان فرهنگی نسبت به این موضوع بی توجه عمل می کنند خسارات و لطمات زیادی به اسلام و انقلاب وارد خواهد شد.

سید محمد رضا هاشمی بیداری ملت مسلمان در جای جای دنیا را ناشی از انقلاب ایران و شکوفایی و به ثمر نشستن اهداف این انقلاب در طول تاریخ 36 ساله خود دانست و افزود: دشمن با هیچ استراتژی مخربی نمی تواند نور امید را از دل های مسلمانان بگیرد مخصوصا مسلمانان ایران که با ندای لبیک یا حسین در راه جهاد و شهادت قدم برداشته و ایستاده اند.

وی تجهیز ملت ایران به اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی، اتکاء به وجود مبارک مقام معظم رهبری و حمایت های امام زمان (عج) را عامل ایجاد امید در دل های ملت مسلمان و شهید پرور معرفی و خاطر نشان کرد: آن چه تا امروز انقلاب ما را تداوم بخشیده و نگذاشته با وجود تمام تحریم ها، سختی ها و محدودیت هایی که در دنیا برای ما ایجاد کرده اند از پا در بیاییم، نگاه رحمانیت و رحیمیت خداوند متعال و توسل به درگاه اهل بیت (ع) و پیشگامی اهل دین و روحانیت بوده است.

راهپیمایی مردم شاهرود در 22 بهمن

تغییر درونی لازمه تغییر و اصلاح بیرونی است

امام جمعه موقت شهرستان شاهرود نیز تغییر درونی را لازمه تغییر و اصلاح بیرونی خواند و تصریح کرد: ملت مسلمان ایران سال ها زیر یوغ ظلم و شکنجه طاغوت و طاغوتیان زندگی کرد و امروز که این انقلاب را به بهای خون هزاران شهید بدست آورده حاضر نیست به هیچ قیمتی آن را از دست بدهد.

حجت الاسلام عباس امینی نگاه خردمندانه به اعمال و رفتار استکبار برای براندازی نظام را از جانب مردم و مسئولان و جامعه روحانیت ضروری دانست و عنوان کرد: اگر با درایت به نقشه های شوم دشمن در به انزوا کشیدن ایران نیندیشیم، این خواب غفلت نتایج سال ها تلاش و خون های پاک ریخته شده را از بین خواهد برد.

وی، خون شهدا را حامی مردم انقلابی و شهید پرور ایران در مبارزات خود علیه استکبار جهانی معرفی کرد و اذعان داشت: ملت ایران در تمام سال های بعد از انقلاب هوشیار و بیدار و در صحنه بوده اند و هرگز اجازه نمی دهند دوران تاریک و سیاه ظلم و بیداد ستمشاهی بر ایران عزیز اسلامی حاکم شود.

سناریوی ایران هراسی برای جلوگیری از نابودی اقتصادی آمریکا به راه افتاده است

مسئول تبیان استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن یادآوری این مطلب که اگر یک سال در دنیا جنگ اتفاق نیفتند اقتصاد آمریکا به ورشکستگی کامل می رسد گفت: آمریکا وقتی شنید ایران توانسته به انرژی هسته دست پیدا کند اول تمسخر و بعد احساس ترس کرد و سناریوی ایران هراسی راه انداخت که مبادا اقتصادش به نابودی کشیده شود.

حجت الاسلام جواد عرب اسدی با بیان این مطلب که اقتصاد آمریکا بر پایه فروش سلاح شکل گرفته و خودش هم در دنیا جنگ راه می اندازد تا سلاح هایش فروش رفته و اشتغال زایی برای مردمش ایجاد کند افزود: چطور این کلانتر دنیا که خودش آنقدر سلاح هسته ای دارد که برای سه بار نابودی کل دنیا کافی است امروز از تولید بمب اتم در ایران ابراز نگرانی می کند!؟

وی با تاکید بر این که امروز استکبار از ما می خواهد دانش هسته ای را کنار بگذاریم اگر به این خواسته تن بدهیم فردا می خواهد دانش موشکی، ماهواره ای، نانو تکنولوژی، پزشکی و ... را هم تعطیل کنیم خاطر نشان کرد: این ها می خواهند ما را به دوران قبل از انقلاب باز گردانده و بتوانند دوباره بر کشور مسلط شوند و مثل آن موقع ها بیایند ایران و حق توحش هم بگیرند.

راهپیمایی مردم شاهرود در 22 بهمن

عربستان به زودی می فهمد سرمایه های نفتی اش را به مشتی کاغذ بی ارزش فروخته است

مسئول تبیان استان با اشاره به این مطلب که آمریکا کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان را از هسته ای شدن ایران ترساند تا به بهای نفتشان، سلاح هایش را به آن ها بفروشد تصریح کرد: عربستان هم اینقدر نادان است که وقتی خود غربی ها فهمیدند دلار آمریکا رو به افول است و به زودی به کاغذ پاره ای تبدیل می شود و پول خود را از او جدا کردند، او هنوز دارد نفتش را به آن ها می فروشد و یک روز چشم باز می کند می بیند سرمایه اش تمام شده و در مخازنش جز کاغذ چیزی نمانده است.

عرب اسدی با یادآوری این مطلب که آمریکا حتی دانش استفاده از تولیداتش را به کشورهایی که به آن ها سلاح می فروشد نداده و خودش متخصص می فرستد تا به استخدام این کشور درآمده از منابع مالی آن ارتزاق کنند عنوان کرد: آمریکا فقط از دانش هسته ای ایران نمی ترسد، از پیشرفت و بزرگ شدن ایران در منطقه و جهان می هراسد.

وی با بیان این مطلب که صنعت پزشکی ما آنقدر پیشرفت کرده که از کشورهای دیگر برای درمان به اینجا می آیند یا اگر نیروهای ایرانی مشغول به کار در بیمارستان های آلمان یکباره دست از کار بکشند نظام پزشکی این کشور تعطیل می شود اذعان داشت: این بخش کوچکی از توانایی های نیروهای ایرانی است، در امنیت، کشور ما در میان این همه جنگ در کشورهای مرزی امن ترین کشور منطقه است، در بخش اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان جان خود را برای امنیت گذاشته اند و به حدی رسیده اند که عبدالمالک ریگی را در فراز آسمانها می گیرند که خودش هم انگشت به دهان می ماند که چطور دستگیر شد.

دشمن کورخوانده با طولانی کردن مذاکرات بتواند بر انرژی هسته ای ما تسلط یابد

یک شهروند شاهرودی نیز با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای برای ایران نقطه قوت و برای دشمنان نقطه ضعف است گفت: این ها خیال می کنند اگر ایران را پای میز مذاکره بکشانند و سال ها این مذاکرات را طولانی کنند ما ضعیف می شویم، کم می آوریم، کوتاه می آییم و می گذاریم بیایند و تمام ملکت ما را بدست بگیرند ولی کور خوانده اند.

پدر یکی از شهدای شهر با تاکید بر این که بین فرزند من که در جبهه جنگ با دشمن شهید شد و امثال احمدی روشن ها که در جبهه علمی این کشور شهید شدند هیچ فرقی وجود ندارد و افزود: این شهدا هم فرزندان من هستند و تا پای جان اجازه نمی دهم امثال آمریکا در مذاکرات هسته ای به خود اجازه دهد خون آن ها را پایمال کند.

راهپیمایی مردم شاهرود در 22 بهمن

دختری نوجوان با بیان این مطلب که آمریکا اگر راست می گوید اسرائیل را برای تعطیل کردند ذرات خانه های هسته ایش پای میز مذاکره بکشاند خاطر نشان کرد: وقتی دو کشور که هر دو سلاح هسته ای دارند ما را برای ترس از تولید سلاح هسته ای اینگونه در استفاده از انرژی روز محروم می کنند باید به وجود عدالت در رفتارهای جهانی شک کرد.

یکی دیگر از شهروندان شاهرودی با اشاره به این که استکبار و روباه پیر مکار و هم پیمانانشان هر زمان از غلبه بر این ملت نا امید می شوند دست به اقدامات احمقانه تری می زنند تصریح کرد: توهین به مقدسات از جمله پیامبر آخر الزمان حضرت محمد (ص) آن هم در آستانه دهه فجر و پیروزی انقلاب، کاری نبود که ملت ایران را در مقابله با آن ها نا امید و ضعیف کند.

گزارش از الهام صادقی/ عکس از منصوره قلیچی

کد خبر 2493742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha